Ruilen & Retourneren

Heek Schoenen streeft naar een goede service waarbij het mogelijk is om producten te retourneren cq te ruilen. Het retourneren en/of ruilen van producten dient wel aan de volgende voorwaarden te voldoen:

1. Binnen 14 kalenderdagen, na ontvangst van de zending, zonder opgaaf van reden kenbaar maken (gebruik hiervoor onze contactpagina op de website). Daarna uiterlijk binnen 14 kalenderdagen retourneren;
2. Wij nemen alleen producten terug in ons assortiment als deze retour gezonden worden in oorspronkelijke staat (schadevrij en met originele verpakking) of niet voor langere tijd gebruikt zijn met daarbij de door ons verstuurde pakbon;
3. Artikelen die op bestelling zijn ingekocht, kunnen niet retour genomen of geruild worden;
4. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden niet aangenomen of gecrediteerd.

Het is mogelijk dat de kleuren van de producten afwijken van de werkelijke kleur van het product. Deze kleurafwijking is overigens niet substantieel, maar kan worden veroorzaakt door bijvoorbeeld lichtval van de betreffende foto-opname. Heek Schoenen is hiervoor niet aansprakelijk.

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via onze contactpagina. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Het verzenden van retouren is altijd op eigen risico van de klant. Indien sprake is van een fout door Heek Schoenen zal Heek Schoenen de kosten dragen voor de retourzending. Deze verzendkosten worden aan de klant terugbetaald.

U kunt uw bestellingen gratis terugbrengen in een van onze winkels.

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via onze contactpagina. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.